FAQ
Inloggning
-
Hur löser jag in mitt kort?
Du löser in ditt gåvokort genom att logga in med presentkortsnummer och lösenord som finns på kortets baksida.
-
Varför går det inte lösa in mitt kort?
Kontrollera att du skrivit in korrekt kortnummer och lösenord. Kontrollera även att giltighetsdatumet ej gått ut. Får du det ändå inte och funka så kontakta vår kundservice
-
Kan jag logga in på mitt kort utan att förbruka kortet?
Det går bra och logga in och ut hur många gånger som helst. Det är först när du väljer en vara, eller när giltighetstiden går ut, som kortet stängs.
-
Går det bara lösa in kortet via hemsidan?
Det går bara lösa in sitt kort via www.getmygift.se.
-
Det är tekniskt problem på hemsidan. Vad ska jag göra?
Vänta en stund och se om det löser sig. Annars kontakta vår kundservice här
-
Giltighetstiden på mitt kort har gått ut, vad händer då?
Det är viktigt att som mottagare av kortet hålla koll på giltighetstiden och göra sitt val innan giltighetstiden gått ut. Om giltighetstiden gått ut kan vi tyvärr inte förnya kortet.
Produktutbud
-
Finns det fler artiklar och välja mellan än de som finns på sidan?
Det är enbart de produkter som visas på sidan som går att välja mellan. Men produktutbudet förändras ständigt över tid så med tålamod kommer ni alltid finna andra produkter och välja bland.
-
Förändras utbudet på valsidan?
Utbudet på valsidan förändras över tid. Delvis så kan vissa produkter ta slut under en tid och ersättas av andra.
-
Produkten jag vill ha finns inte längre som val?
Vissa produkter är det extra hög efterfrågan på och även om vi har stora lager på alla artiklar händer det ibland att vissa produkter tar slut. När detta sker så tas produkten automatiskt bort från sidan av vårt lagersystem. Vi försöker då ersätta denna varan med en liknande produkt i den utsträckning det går. Ibland kan det vara så att varan under en kortare tid är slut på lagret men senare kommer in på lager igen. Då kommer varan läggas upp igen så fort denna kommer in. Har ni frågor eller funderingar kring detta kontakta gärna vår kundservice så hjälper de er att svara på era frågor.
-
Hur många produkter får man välja i sortimentet?
Det går bara välja en produkt ur sortimentet. Om du vill köpa till produkter kan du gå in på www.vingahome.se så hittar du stora delar av utbudet som finns på gåvokortet.
Bra va?
-
Det finns så mycket fina produkter. Kan jag köpa mer någonstans?
Om du gillar sortimentet och produkterna så kan du gå in på www.vingahome.se där du hittar stora delar av sortimentet.
Beställning
-
Varför bör jag fylla i telefonnummer eller epost?
Om du fyller i epost eller mobilnummer så blir du aviserad mycket snabbare om statusen på din beställning.
-
Varför är det viktigt att jag fyller i mitt namn korrekt?
Om du inte fyller i ditt namn korrekt så kommer det blir svårt att hämta ut paketet. Ombudet måste verifiera att det verkligen är du, och ingen annan, som hämtar ut paketet och därför måste du visa legitimation. Stämmer då inte namnet kan det bli problem att få ut sin vara. Detta är en säkerhetsåtgärd alla ombud har.
-
Jag har ångrat mitt val, hur gör jag?
Det går tyvärr inte ångra sitt val efter man har valt sin gåva.
-
Hur vet jag att min beställning registrerats?
När du gör din beställning får du alltid en orderbekräftelse via epost och där står även ditt ordernr. Förutsättningen är givetvis att du angett korrekt epostadress. Är du osäker på om din beställning gått igenom kan du antingen A/ Testa och logga in på kortet igen. Går inte detta är din order registrerad. B/ Spåra ditt paket om du klickar på sök paket. Där kan du ange antingen ordernr eller presentkortsnr. Finns det en registrerad order kommer detta meddelas på sidan.
-
Behöver jag spara mitt kort efter jag beställt min gåva?
Ja, det är viktigt att du sparar ditt presentkort. Med hjälp av ditt kortnr så har vi full koll på din beställning och har möjlighet att hjälpa dig mycket snabbare i alla ärenden. Det är även ditt kvitto på att du har fått en vara av din arbetsgivare.
Leverans & Avisering
Retur & Reklamationer