Vanliga Frågor

1

Är priser inklusive eller exklusive moms?

Samtliga priser är exklusive moms på gåvokort och frakter. 

2

Hur löser jag in mitt kort?

Du löser in ditt kort genom att logga in med ditt presentkortsnr och  lösenord som finns på baksidan av kortet. Var noga med att kolla så att du inte skriver bokstaven O efter PK utan siffran noll.

3

Det går inte lösa in mitt kort?

Kontrollera så att du inte skrivit in fel kortnummer eller lösenord. Det går endast lösa in sitt kort en gång, därefter stängs kortet ned.

4

Behöver jag spara mitt presentkort efter beställning?

Ja, det är viktigt att du sparar ditt presentkort. Med hjälp av ditt kortnr så har vi full koll på din beställning och har möjlighet att hjälpa dig mycket snabbare i alla ärenden. Det är även ditt kvitto på att du har fått en vara av din arbetsgivare.

5

Finns det mer artiklar att välja bland än de som finns på sidan?

Det går inte välja andra artiklar än de som finns på hemsidan.  Men produktutbudet förändras ständigt över tid så med tålamod kommer ni alltid finna andra produkter och välja bland. 

6

Kan jag ångra mitt köp?

Det går inte ångra ditt köp efter att du har valt din gåva.

7

Jag har fått fel eller trasiga varor, hur gör jag?

Om du har fått fel artikel mot den du har beställt eller att din vara är  skadad så får du höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt och förklarar hur reklamationen skall hanteras. Vi accepterar ej returer som skickats med postförskott. Reklamation måste ske inom 8 arbetsdagar efter att ni mottagit gåvan.

Frågor gällande leverans

1

Vad är det för leveranstid på min valda gåva?

Efter att du har valt din gåva så tar det mellan 7-20 arbetsdagar innan din gåva anländer till ombudet. Tidningsprenumerationer, hotellövernattningar och delikatesset kan ta längre tid då varje distributör anpassar utskicken efter deras utgivningsschema.
 
Om leveransen sker till din avdelning eller ditt kontor står det information om vilka datum gåvan kommer levereras ut innan du bekräftar ditt köp. Normalt sker detta vid två leveranstillfällen. (Ett innan jul och ett efter jul.). Är du osäker kan ni kontakt kundtjänst för exakt information för vad som gäller för ert kort.
 
2

Hur vet jag om min beställning registrerats?

När du gör din beställning får du alltid en orderbekräftelse via epost och där står även ditt ordernr. Förutsättningen är givetvis att du angett korrekt epostadress. Är du osäker på om din beställning gått igenom kan du antingen A/ Testa och logga in på kortet igen. Går inte detta är din order registrerad. B/ Spåra ditt paket om du klickar på sök paket. Där kan du ange antingen ordernr eller presentkortsnr. Finns det en registrerad order kommer detta meddelas på sidan.

3

Hur informeras jag om min gåvas status?

Så fort vi har skickat ut din gåva och den anlänt närmaste till utlämningsställe så skickas det ut en avisering via sms, epost eller brev. Du kan även gå in och söka ditt paket under länken sök paket. Där finns information om den ligger för behandling hos oss. Har den skickats ut till utlämningsställe så kan du spåra paketet med sändningsnr.

4

Vilka skickar ni ut min vara med?

Vi använder oss av Schenker Privpak eller Posten på alla våra paketsändningar och det går inte byta distributör. Schenker använder sig av postens utlämningsställen i glesbygd där inte Schenkers ombud finns registrerade. Delikatesser packas i kylförpackning och skickas direkt från distributör som använder sig av postens lämpliga tjänster.

5

Kan jag välja utlämningsställe vid beställning av gåva?

Vi har ett system på hemsidan där närmaste utlämningsställe automatiskt väljs beroende på vilket postnummer ni fyller i. Men det finns dock ibland möjlighet att ändra val av ombud till ett som kanske passeras mer frekvent än det förvalda. Det beror på vilken produkt man väljer och vikten på den. 

6

Kan någon annan hämta ut mitt valda paket?

Den som står som beställare måste själv hämta ut paketet. Annars krävs det en underskriven fullmakt om någon annan skall hämta ut paketet.

7

Kan jag ändra valt ombud efter jag lagt min beställning?

Det går tyvärr inte ändra valt ombud efter beställning har lagts. Det är därför mycket viktigt att ni fyller i rätt adress samt väljer det ombud som passar er bäst.

8

Varför ska jag fylla i min e-post och mitt mobilnummer?

Om du fyller i epost eller mobilnr så kommer du bli aviserad snabbare.
 
9

Jag har eftersänd post?

Det är viktigt att du anger den adress som du är bosatt på i dagsläget. Avin/paketet eftersänds INTE till din nya adress om du angivit din gamla.
 
10

Gåvan har returnerats till avsändaren. Hur gör jag?

Gåvan ligger på postombudet i 20 dagar. Efter att tiden gått ut så returneras den till avsändaren. Om du inte hämtar ut din vara efter att tiden gått ut så kan vi skicka den igen men fakturerar fraktkostnad á 130kr för detta.
 
11

Produkten jag vill ha finns inte längre som val?

Vissa produkter är det extra hög efterfrågan på och även om vi har stora lager på alla artiklar händer det ibland att vissa produkter tar slut. När detta sker så tas produkten automatiskt bort från sidan av vårt lagersystem. Vi försöker då ersätta denna varan med en liknande produkt i den utsträckning det går. Ibland kan det vara så att varan under en kortare tid är slut på lagret men senare kommer in på lager igen. Då kommer varan läggas upp igen så fort denna kommer in. Har ni frågor eller funderingar kring detta kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper de er att svara på era frågor.